FAQ


De meest gestelde vragen
speciaal voor jou op een rij gezet!

Wat zijn de levertijden van Studio Olivier?

Wij streven naar een gemiddelde levertijd van 6 – 12 weken, maar onze levertijden en die van onze leveranciers kunnen schommelen. Bijvoorbeeld door vakanties of seizoenen, maar ook door extra drukte of grote projecten. Zo kan een complete inrichting van een restaurant bijvoorbeeld langer duren dan de bouw van een paar bureaus op kantoor. De levertijden verschillen dan ook per project.

Wanneer je een order bij ons plaatst geven wij je altijd een indicatie van de actuele levertijden. Wanneer jouw order gereed is nemen wij telefonisch of per mail contact met je op om een bezorg- of afhaalafspraak in te plannen.

Onze levertijd gaat in op het moment dat de offerte overeen is gekomen en de wij de eerste aanbetaling hebben ontvangen. We adviseren je graag over onze actuele levertijden via de mail of telefoon.

Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?

Het bestelproces wordt stap voor stap beschreven in onze werkwijze. Lees alles over het bestelproces op de pagina Werkwijze.

Bezorgen jullie ook?

Ja, wij doen alle leveringen zelf via onze eigen transportdienst (in Nederland). De bezorgkosten zijn afhankelijk van het adres waar de order geleverd moeten worden. Wij bezorgen van maandag t/m vrijdag, wij overleggen samen met jou welke dag en tijd het beste schikt.

Hebben jullie producten op voorraad?

Nee wij hebben geen producten op voorraad liggen, al onze interieur projecten en meubels maken wij op aanvraag en worden geheel op maat gemaakt. Op ons kantoor hebben wij stalen en voorbeelden liggen van de verschillende materialen waar wij mee werken. Deze kun je op afspraak komen bekijken.

Kan ik ook een eigen ontwerp laten maken?

Ja, wanneer je zelf een eigen ontwerp in gedachte hebt kunnen wij dit samen verder uitwerken. Wij plannen graag een afspraak in om alle details te bespreken en keuzes te maken om zo tot een passende offerte te komen.

Zijn alle prijzen inclusief inmeten, montage en leveren?

Ieder interieur project is anders, daarom hebben wij geen standaardprijzen voor het inmeten, leveren en monteren. De prijzen voor het inmeten, leveren en monteren worden gespecificeerd in de offerte en zijn inbegrepen bij de totaalprijs.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja zeker, alle prijzen worden in onze offertes weergegeven inclusief de BTW. Zo komt niemand voor verrassingen te staan.

Vragen jullie een aanbetaling?

Al onze interieur projecten en meubels maken wij op aanvraag. Dat betekent dat wij speciaal voor jou materialen gaan bestellen. Bij opdrachten onder de €7.500,- exclusief BTW vragen wij een aanbetaling van 75% bij de totstandkoming van de overeenkomst. Het resterende bedrag van 25% binnen 7 dagen na oplevering.

Bij opdrachten boven de €7.500,- exclusief BTW vragen wij een aanbetaling van 50% bij de totstandkoming van de overeenkomst. Halverwege het project wordt 40% voldaan en na oplevering of direct ophalen wordt de overige 10% binnen 7 dagen betaald.

Een wederzijds vertrouwen is belangrijk om tot een mooi en verfijnd eindresultaat te komen. Meer informatie over (aan)betalingen vind je in onze algemene voorwaarden.

Kan ik afzien van een aankoop?

Na ontvangst van de aanbetaling wordt je bestelling in behandeling genomen en kan er niet meer afgezien worden van de aankoop. Wanneer er nog geen aanbetaling is gedaan, maar er al wel werkzaamheden hebben plaats gevonden als: inmeten, het uitwerken van een ontwerp etc. worden hier kosten voor in rekening gebracht. De kosten zijn afhankelijk van de gemaakte uren.

Heb ik garantie op mijn producten?

Voor een uitgebreide uitleg over de garantie verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden.

Wat zijn jullie openingstijden en kan ik langskomen?

We verwelkomen je maar al te graag in onze werkplaats in Rotterdam Noord! Wij zijn doordeweeks geopend van 09:00 tot 17:00 uur. Door de aard van ons werk is er alleen niet altijd iemand aanwezig. Dit betekent dat er van tevoren een afspraak gemaakt moet worden, zodat wij je van dienst kunnen zijn. Bij ons op kantoor is het mogelijk om voorbeelden en stalen van de materialen waar wij mee werken te komen bekijken.

Waar kan ik een klacht indienen?

Allereerst lijkt ons dit vrijwel onmogelijk ? Mocht je toch een klacht hebben, zijn wij te bereiken via info@studiolivier.nl of op 0654232187